Tråkigt att något i din lägenhet, eller våra gemensamma utrymmen inte fungerar som det ska!
Tvättstugan, andra gemensam utrymmen eller i din lägenhet.
Gör en felanmälan till Storholmendirekt.
Se till att ha alla uppgifter om lägenheten till hands – som lägenhetsnummer och eventuellt också personnummer.
telefonnummer 08-52025200 (klockan 07.00-21.00)
Bredband, TV och telefoni.
Funkar inte ditt fiber bredband? Kontakta Ownit kundservice på 08-525 07 300.
info@ownit.se
www.owint.se/kundservice
Funkar inte din kabel-tv? Kontakta Tele2 kundservice på telefon 90222.
Har ni frågor kring avier/betalningar eller är ni bank/mäklare?
Kontakta Storholmen
Till Storholmen ringer du angående frågor om hyror, avgifter eller överlåtelser. Via detta telefonnummer når man föreningens handläggare som är väl förtrogen med bostadsrättsföreningen Ritbrädet 1.
Se till att ha alla uppgifter om lägenheten till hands; helst lägenhetsnummer och eventuellt också personnummer.
telefonnummer 08-52025200 (klockan 07.00-21.00)
Frågor om andrahandsuthyrning
Se här, Vad det gäller för andrahandsuthyrning.
Övriga frågor och funderingar, kontakta styrelsen!
Du kan maila oss på info@ritbradet1.se eller träffa oss första måndagen i månaden kl 17.30-18.00 i lokalen på Jämtlandsgatan 80.
Jour
Vid akuta fel och nödsituationer kontakta dygnet runt-service via Fastighetsjour AB på telefon 08-18 70 00.
Det är viktigt att endast använda jouren för akuta situationer som kan orsaka skador eller säkerhetsrisker.
Använd inte jouren för mindre fel eller vardagsproblem – endast för akuta nödfall, exempelvis:
- Vattenläckage eller översvämning som kan skada byggnaden eller boendemiljön.
- Bränder eller brandrisk – inklusive misstänkt brand eller brandfarliga situationer.
- Elfel eller kraftiga störningar som kan leda till elbrand eller elavbrott.
- Allvarliga säkerhetsrisker – såsom trasiga trappsteg, låsproblem som påverkar säkerheten. Ej om porttelefonen inte fungerar – Maila då info@ritbradet1.se
- Akuta skador på fastigheten – exempelvis stora sprickor i väggar eller tak som riskerar att förvärras.
Viktigt att tänka på:
Jour-utryckning för icke-akuta fel debiteras den som anmält felet.
Om felet orsakats av dig själv (t.ex. stopp i avloppet), kan du bli skyldig att betala för arbetskostnaden.
OBS! Använd alltid sunt förnuft och bedöm prioriteten innan du ringer. För mindre fel, problem eller frågor, kontakta styrelsen eller gör en ordinarie felanmälan.
Tack för att du hjälper till att hålla vår förening säker och trygg!